کد مطلب: 245817
هورمون درماني در زنان
تاریخ انتشار : 1401/07/28 12:08:59
نمایش : 657
تجربيات هورمون درماني در بين زنان يائسه بر اساس نژاد، متفاوت است.

به گزارش هفت چشمه؛ مطالعه جديد بر روي زنان در سراسر آمريکا نشان مي‌دهد که تجربيات هورمون درماني در بين زناني به طور چشمگيري متفاوت است. 

مطالعه سلامت زنان در سراسر کشور (SWAN) يک مطالعه طولي و اپيدميولوژيک است، به دنبال درک اين موضوع است که چگونه تغييرات فيزيکي و اجتماعي تجربه شده توسط زنان در ميانسالي و بالاتر بر سلامت و رفاه آن‌ها با افزايش سن، از جمله تجربيات آن‌ها در دوران يائسگي، تأثير مي‌گذارد.

تجربيات هورموني زنان يائسه در سنين بالا مي‌تواند با تعدادي از علائم ناراحت کننده همراه باشد که بر کيفيت کلي زندگي تأثير مي‌گذارد، از جمله گرگرفتگي، تعريق شبانه، ناراحتي داخلي و مشکلات ادراري است.

علاوه بر بهبود‌هاي ثابت شده در علائم مشاهده شده با هورمون درماني، زنان اغلب به دنبال درمان‌هاي پزشکي جايگزين با مزاياي اثبات نشده هستند.

در مطالعه حاضر، محققان داده‌هاي جمع‌آوري‌شده از نظرسنجي‌هاي زنان را که بر گزينه‌هاي درماني متمرکز شده بود، از جمله هورمون درماني، درمان‌هاي مکمل طب جايگزين و اصلاً درمان نداشتند، بررسي کردند.

به طور کلي، زنان سفيدپوست بالاترين ميزان استفاده از هورمون درماني را در مقايسه با زنان ساير قوميت‌ها گزارش کردند و گفتند در مقايسه با زنان سفيدپوستي که از هيچ درماني استفاده نمي‌کردند، کيفيت زندگي بهتري را تجربه کردند.

در مقابل، زنان سياه پوست و اسپانيايي تبار کمترين ميزان استفاده از هورمون درماني را گزارش کردند.

زنان سياه‌پوست و چيني که از هورمون درماني استفاده مي‌کردند، در مقايسه با زناني که از هيچ درماني استفاده نمي‌کردند، کاهش کيفيت زندگي را گزارش کردند.

مونيکا کريسمس دانشيار زنان و زايمان، مدير مرکز سلامت يکپارچه زنان در UChicago Medicine، گفت: نتايج، تفاوت در ترجيحات بين زنان از نژاد‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد.

به طور خاص، ما ديديم که اکثر زنان غيرسفيد پوست در مطالعه، طب جايگزين يکپارچه يا چيز‌هايي مانند اصلاح سبک زندگي را به درمان با نسخه براي مديريت علائم خود ترجيح مي‌دهند.

مشخص نيست دقيقاً چرا اين تفاوت‌ها ديده مي‌شود. اما محققان بر اين باورند که اين تفاوت‌ها ممکن است به الگو‌هايي مربوط باشد که چگونه پزشکان تمايل به تجويز هورمون درماني دارند، اين نگرش علاوه بر تفاوت‌هاي فرهنگي در ترجيحات وجود دارد.

برخي از مطالعات نشان داده‌اند براي زنان سياه‌پوست يائسه، نسخه‌هاي هورمون درماني کمتري داده مي‌شود.

محقق کريسمس گفت: پزشکان بايد بدانند، مراقبت از نظر فرهنگي براي موفقيت کلي در درمان بيماران ضروري است.بسيار تعجب آور بود که متوجه شدم زنان سياه پوست در پاسخ به هورمون درماني کيفيت زندگي پايين تري را گزارش مي‌کنند.

زنان سياه پوست معمولاً علائم يائسگي مکرر و شديدتر را نسبت به زنان سفيدپوست براي مدت طولاني تري تجربه مي‌کنند.مشخص شده است که هورمون درماني موثرترين روش در درمان علائم وازوموتور و ادراري تناسلي مرتبط با يائسگي است.

بسياري از بيماران از دانستن اين موضوع شگفت زده مي‌شوند که بسياري از گياهان توصيه شده براي درمان علائم يائسگي که تبليغ مي‌شوند بهتر از يک دارونما نيستد و مي‌توانند با عوارض جانبي نامطلوب همراه باشند.

ما واقعاً به تحقيقات بيشتري نياز داريم تا مشخص کنيم چه چيزي زمينه‌ساز اين تفاوت‌ها در جذب درمان است، تا بهترين درمان را انجام شود و در نتيجه بيمار از بهينه سازي کيفيت زندگي و سلامت کلي بهره‌مند شود.


منبع: سايت مديکال اکسپرس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg